Výprava Széki Tó

Szeki Tó - Jazero Szeki Maďarsko

Na túto výpravu sme sa všetci veľmi tešili, aj keď jazero je ďalej ako jazerá na ktoré chodievame. Nakladáme veci do auta, pripájame vozík s člnom a vyrážame. Čaká nás troj-hodinová cesta za kapitálnymi kaprami na jazero Szeki v Maďarsku

Neďaleko mesta Devecser sa nachádza krásne jazero Szeki Tó. Uprostred ničoho, sa nachádza nenápadná odbočka z cesty č. 8. Odbočka je taká nevýrazná až ju skoro prejdeme, ale naščastie náš navigátor je v strehu a dostatočne skoro nás na ňu upozorní. Po asi 1,5km poľnej ceste dorážame k jazeru. Máme obsadené miesto č. 6. Toto miesto sa nachádza bezprostredne pri rybárskom domčeku, pri správcovy jazera. Po nahlásení sa a zaplatenia lístkov zaparkujeme auto na naše miesto a začneme sa vybalovať. Keď že teplota vzduchu je viac ako 30 stupńov, vybaľovanie je úmorné a namáhavé. Po poskladaní bivaku, rozložení stojanov na udice, sadáme do člna a hľadáme vhodné lovné miesto. Bójky osádzame cca 70m od brehu na pevné podlažie, sonar nám neukázal žiadnu hranu, dieru, dno je doslova ploché. Dúfame že náš inštinkt pri kladení bójok nesklame, jednu bójku vynášam asi na 120m od brehu. Táto bójka bude naším žolíkom.

Po zakŕmení na hadzujeme na vytýčené miesta a čakáme. Náladu nám troška pokazí miestny rybár, ktorý sa snaží chytiť rybu už od štvrtka. Teplota vody a vzduchu nám naznačujú že ryby budú apatické a na záber budeme musieť čakať dlhšie ako by sme chceli. Po večeri sa uvelebíme na svojích rybárskych kreslách, a prehadzujeme nástrahy

Prvá ryba

Prvá ryba sa ukáže okolo 23:00 je to krásny kapor, váha 9,2kg. Po odvážení a fotení púšťame rybu naspäť a čakáme na ďalší záber. O cca. 1:30 ráno sa ruzvučí signalizátor, je do moja udica, tá čo je nahodená na vzdialenejšej bójke, gula má priemer 24mm. Toto my dáva nádej že ryba bude väčšia a jeto tak. Asi po 20 minútovom zdolávaní, vážime kapra a váha nám ukazuje rovných 15kg. Som šťastný, je to môj "osobák".

Vlna Amúrov

Je ráno, naraňajkujeme sa a vyrážame na vodu, zakrmujeme lovné miesta, prehadzujeme nástrahy. Podľa predpovede bude teplo... Záber prichádza Braňovi, chytá 50cm pleskáča. Nastáva pokoj pred búrkov. Asi o 10:00 ráno sa to rozbehne, vyťahujeme jedného amúra za druhým. Toto rybacie torpédo nám dáva poriadne zabrať. Najmänší má 4kg a najväčší má cca. 9,8kg.

Posledný deň

Je nedeľa, náš posledný deň výpravy. Chytili sme asi 24 rýb, najväčšie mala 15kg a najmänšia asi 2kg. Výprava je úspešná, parádne sme si zachytali, napriek obavám že v horúčave ryby brať nebudú. Na jazero Széki budem mať len krásne spomienky, napriek nevlúdnym strážnikom a zanedbaným sprchám a toaletám.

Ak ste na tomto jazere ešte neboli, tak Vám ho vrelo odporúčam...

Silvester Bódiš

Táto stránka používa cookies. Viac info